ניהול מוניטין עסקי ברשת הפך כבר מזמן למקצוע. בשמו המקצועי נוכל למצוא אותו כך: ORM- Online Reputation Management.
תפקידו של מנהל המוניטין הוא לעקוב אחר האיזכורים של שם העסק או המותג, לשפר,לתקן ולהעלים איזכורים שליליים המופיעים בתוצאות החיפוש.
במאמר זה נביא בפניכם כמה טיפים שתוכלו לבצע בעצמכם כדי לנהל לבד את המוניטין שלכם ברשת או להעלים תוצאות שליליות הקיימות על שמכם. כמובן שבמידה ומצב התוצאות עד כדי כך גרוע, שהאיזכורים השליליים מופיעים באתרי חדשות נחשבים או שהם ממלאים את כל דף התוצאות הראשון של גוגל, תאלצו להעזר באיש מקצוע שיוכל לעשות זאת בחכמה ומקצועיות.
אז קדימה, לטיפים שאותם מביא לנו דוד, מומחה לשיווק ולניהול מוניטין עסקי ברשת.
- עמוד פייסבוק – אם עדיין אין לכם עמוד פייסבוק, כדאי מאד שתפתחו דף על שמכם או שם העסק שלכם ודאגו לכך שהשם יופיע בתורה שבה אנשים מחפשים אתכם. פייסבוק הוא דומיין חזק וניתן בעזרתו לקדם עמודים עסקיים לתוצאות הראשונות בגוגל. עמוד פייסבוק הוא נכס דיגיטלי לכל דבר, דאגו לכך שהשם שלכם יופיע בשם העמוד, בתיאור שלו ופוסטים עצמם.
- ערוץ יוטיוב – ערוצי יוטיוב וסרטונים מתקדמים מאד חזק בגוגל. הכללים דומים גם כאן: דאגו שהשם שלכם יופיע בשם הערוץ, בתיאור ובסרטונים שאתם מעלים אליו. סרטוני יוטיוב הם בעלי יכולת קידום מעולה ומופיעים בדרך כלל בתוצאות החיפוש הראשונות.
- רשתות חברתיות שונות – פתחו חשבונות בכל רשת חברתית שיש: טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ועוד. גם כאן, כתבו את שמם או שם העסק בשם העמוד, בתיאור ובפוסטים או בתאיר הסרטונים שאתם מעלים.
- פרופילים בפורומים ובאתרים פרטיים – פתחו פרופיל בפורומים או באתרים שונים בעלי זיקה לתחום שלכם, כגון: אינדקסים ואתרים של נותני שירות בתחומכם. היו פעילים, העלו חומרים שלכם והשתתפו בדיונים.
- בלוג חינמי – פשוט פתחו בלוג חינמי באחת מהפלטפורמות המאפשרות זאת: סלונה, נענע, תפוז ועוד. הבלוג יכול לעזור לכם לחזק פרופילים אחרים או נכסים דיגיטליים הרשומים על שמכם על ידי קישורים חיצוניים אליהם. תחזקו את הבלוג והעלו בו תכנים חדשים בכל פעם.
- ערך בויקפדיה – פתחו ערך בויקפדיה על שמכם. אפשר גם לנסות להשחיל את השם שלכם בערך קיים המתאים לתחום שלכם. ווקפדיה גם הוא דומיין חזק מאד כך שהוא יכול לשפר את התוצאות שלכם בגוגל.
- התראיינו לאתרים סמכותיים בתחומכם – זהו דווקא אחד הדברים הקלים לביצוע, ראיון באתר נחשב בדרך כלל יכיל את השם שלכם בכותרת הדף שלו ובטייטל ויוכל להתקדם בקלות בגוגל.
- במידה ויש כבר אזכור שלילי קיים על שמכם, תוכלו לפנות ישירות לבעל האתר, הפוסט או התגובה ולבקש ממנו להסיר את האזכור השלילי, אל תזלזלו, יש לזה סיכוי.
בואו נסכם רגע:
ניהול מוניטין עסקי ברשת יכול להיות תהליך ארוך ואפילו מתסכל. אבל אחרי הכל, כל מה שעליכם לעשות זה "לכבוש" את המקום של תוצאה ספציפית ולקדם איזכורים חיוביים על שמכם. לא תמיד צריך להעזר באיש מקצוע, אבל כשהעניינים מתחילים להסתבך, כדאי מאד ליצור קשר עם מומחה לניהול מוניטין ברשת כדי לא להגיע למצב שיהיה קשה מאד לצאת ממנו.